28 Aralık 2011 Çarşamba

İLK GECE İÇİN TAVSİYELER

Tüm hazırlıklar bitti evlilik zamanı geldi bir bakmışsınız ki evlilik de bitmiş ve eşinizle birlikte dünya evine girmiş bulunmaktasınız. Korkuyor musunuz? En özel gecenizde başınıza geleceklerden korkuyor musunuz? Gelen cevaplar arasında “evet” seçeneklerinin çoğunlukta olduğunu duyar gibiyim.
İşte bu soruma verilen cevaplar;
1- Sebebini bilmiyorum ama çok korkuyorum,
2- Korkmuyorum ama, heyecan doluyum,
3- İlk gece oluşacak birleşmeden çok korkuyorum ve acı çekeceğimi düşünüyorum,
4- Görücü usulüyle evlendiğim için, evleneceğim insanı çok fazla tanımıyorum. İlk gecemizde bana nasıl davranacağını bilmediğim için korkuyorum.

''İlk gece sendromu'' nedir? Nasıl başa çıkılır? Ve neler yapmalıyız?
İlk başta şunu unutmamalıyız ki korkularımızla yüzleşmediğimiz sürece asla o korkuların esaretinden kurtulamayız.
_Korkularımızdan kurtulmak için en yakınımızdaki tanıdıklarınızdan yardım isteyiniz. Muhakkak sorunlarınıza çözüm bulunuz ve kendinizi rahatlatınız.
_Evleneceğiniz insanla yakınlaşın, ona dokunun, okşayın, öpüşün. Aranızda tensel çekim var mı? Evleneceğiniz kişiden elektrik alıyor mu sunuz? Ona dokununca neler hissediyorsunuz? Kaçıp gitmek mi aklınıza gelen, yoksa daha çok dokunmak ve hatta saçlarını okşamak mı?
_Evleneceğiniz adayla mutlaka evlenmeden önce öpüşün hatta çok çok öpüşün.
_Evlilik öncesindeki takıntılarınızı mutlaka birbirinizle paylaşınız. Ortak çözüm yoluna giderek kendinizi rahatlatınız. Aksi takdirde müthiş “ilk gece sendromlarıyla” karşı karşıya kalacaksınız.
_ Çevrenizde yaşanan, ''ilk gece'' anılarını dinleyin. Eğer bu anılar arasında olumsuzları varsa, hemen kendinize pay çıkarmayın ve pozitif düşünün. Sonuçta, anıları yaşayan kişi ile aranızda farklılıklar vardır ve aynı şeyleri, çok ayrı bir şekilde yaşayabilirsiniz. Dinlediğiniz ''ilk gece'' anıları arasından, size yakın olanları, kendinize örnek alın ve gerekirse yaşamınıza katın.
_Mutlaka aşık olduğunuz kişiyle evlenin demiyorum ama, partnerinizde beğendiğiniz yönler fazla olsun, en azından ona sempati duyun, beğenin, hoşlanın ve benimseyin diyorum.
_Şayet, fiziksel ve manevi yönlerden kendinizi evliliğe hazır hissetmiyorsanız, bu durumunuzu eşiniz olacak kişilere mutlaka söyleyin. Durumunuza, birlikte bir çözüm yolu bulamıyorsanız ''evlenmeyin'' diyorum.

 ''İlk gece sendromu''nun mutluluğunuzu gölgelemesine izin vermeyin sakın!
''Evlilik'' kutsal bir müessesedir. Ömür boyu aynı yastığa baş koymak, iyi günde, kötü günde birbirinin yanında olmak, sevmek... sevmek... hep sevmek...
_İçine atmak, sorunları gizlemek yok.
Mutluluğa bir adım daha yakınsınız! Güneşli bir hava gibi, onu, içinize çekin ve gülümseyin.
Bırakın mutluluk sizi sarıp sarmalasın! Sevginizi, aşkınızı doya doya yaşayın.
Size, kalıcı mutluluklar diliyorum,
Sevgiyle kalın.

0 yorum:

Yorum Gönder